“I čim sam prepoznao okus u lipov čaj namočena komada madelaine, koji mi je svake nedjelje davala tetka Leonie (tada još doduše nisam znao razlog, zbog koga me ta uspomena tako usrećivala, nego sam to otkriće morao odgoditi za mnogo poslije), odmah se pojavi i stara, siva kuća na ulicu, u kojoj je bila njena soba, pa se kao kazališni dekor pridruži malom paviljonu, koji je gledao na vrt, a koji su na njenoj stražnjoj strani nadogradili za moje roditelje (i baš to je bio onaj krnji komad, koji sam do sad jedini vidio); a s kućom se pojavi i grad. Trg, kamo su me slali prije ručka, ulice, kojima sam trčao od jutra do večeri, po svakom vremenu, i šetnje, na koje smo odlazili, kad je bilo lijepo vrijeme. I kao što se dešava u onoj igri, kojom se Japanci zabavljaju uranjajući u porculansku zdjelu punu vode komadiće do tad bezlična papira, koji se tek što je umočen, isteže, savija, boja, diferencira, pretvara u cvijeće, kuće i određene osobe, koje je moguće prepoznati, tako je i sad sve cvijeće iz našeg vrta, iz Swannova perivoja, tako su svi lopoči s Vivonne, oni dobri seoski ljudi, njihovi mali domovi, crkva i cio Combray sa svojom okolinom, tako je sve što ima oblik i čvrstoću, i grad i vrtovi, izašlo iz moje čaše čaja.”
“I čim sam prepoznao okus u lipov čaj namočena komada madelaine, koji mi je svake nedjelje davala tetka Leonie (tada još doduše nisam znao razlog, zbog koga me ta uspomena tako usrećivala, nego sam to otkriće morao odgoditi za mnogo poslije), odmah se pojavi i stara, siva kuća na ulicu, u kojoj je bila njena soba, pa se kao kazališni dekor pridruži malom paviljonu, koji je gledao na vrt, a koji su na njenoj stražnjoj strani nadogradili za moje roditelje (i baš to je bio onaj krnji komad, koji sam do sad jedini vidio); a s kućom se pojavi i grad. Trg, kamo su me slali prije ručka, ulice, kojima sam trčao od jutra do večeri, po svakom vremenu, i šetnje, na koje smo odlazili, kad je bilo lijepo vrijeme. I kao što se dešava u onoj igri, kojom se Japanci zabavljaju uranjajući u porculansku zdjelu punu vode komadiće do tad bezlična papira, koji se tek što je umočen, isteže, savija, boja, diferencira, pretvara u cvijeće, kuće i određene osobe, koje je moguće prepoznati, tako je i sad sve cvijeće iz našeg vrta, iz Swannova perivoja, tako su svi lopoči s Vivonne, oni dobri seoski ljudi, njihovi mali domovi, crkva i cio Combray sa svojom okolinom, tako je sve što ima oblik i čvrstoću, i grad i vrtovi, izašlo iz moje čaše čaja.”
Sastojci
Priprema
Po originalnom receptu svi sastojci moraju biti pri sobnoj temperaturi.
Razmiješajte u posudi jaja, kardamom, šećer, sol i ekstrakt od vanilije. Ostavite postrance na 10 minuta.
Maslac zagrijavajte do vrenja te ga zatim pomiješajte sa žlicom i pol brašna u manjoj posudi.
Dodajte maslac smjesi te polako dodavajte brašno radi lakšeg miješanja. Smjesu stavite u hladnjak na barem pola sata.
Modlice namažite rastopljenim maslacom te ih zatim malo pobrašnite. Stavljajte žličicu smjese u svaku modlicu.
Pecite na 190 stupnjeva 10-12 minuta.
Posluživanje
Po želji pospite mljevenim šećerom. Poslužite uz topao lipov čaj te "otputujte" i vi na sebi omiljeno odredište unutar vlastitog uma...
Bon appetit !!!
prvi put sam ih probala u Nici od tad tragam za receptom ... jos mi onaj divan okus u ustima ...predivno
Dali žlica i pol brašna koja ide u maslac ide od navedenih 250g ili je to naknadno dodano?isprobani su,i ispali su mi malo tvrđi što nije normalno za prave madeleines,trebaju se topiti u ustima..
15